Més informació [ Detall d'activitat

 
2010691201   Suports addicionals i intensius al centre
2018-2019   Seminari de coordinació. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   31/1/2019 - 11/4/2019 (20 hores) de 17:00h a 19:00h
   CRP de l'Alt Penedès
   Europa, 28 (Vilafranca del Penedès) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Alt Penedès
  
   📍 La sessió del 28 de març (sessió 4) es realitzarà en un centre, a concretar.
  
Inscripció   12/09/2018 - 26/09/2018
  
Descripció i   Metodologia:   El seminari pretén ser un espai educatiu i d’intercanvi de bones pràctiques per aquells professionals que atenen a l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu intensives. En aquesta ocasió, partirem del paraigües teòric de les pràctiques centrades en la persona i en el disseny de sistemes de suports que permetin a l’alumnat assolir resultats personals valuosos i desenvolupar-se en tots els àmbits per tenir una vida de qualitat.
L’activitat és de tipus pràctic i participatiu. Podrem comptar amb la participació i l’assessorament de professionals experts (Dincat, UTAC, CRETDIC, CDIAPE,...) si el cas ho requereix; amb presentacions de bones pràctiques de companys i companyes d’escoles i instituts; i amb l’acompanyament de professionals de l’equip d’assessorament i orientació psicopedagògica.
  
Objectius   ● Oferir models d’intervenció que facilitin i optimitzin la participació i els aprenentatges valuosos d’alumnes que presenten diversitat funcional, així com aquells que ajudin a reduir les barreres per a l’aprenentatge, la participació i socialització.
● Analitzar pràctiques concretes en relació a un alumne/a que ens permetin definir els elements centrals d’aquest model d’intervenció.
● Destacar la importància de les transicions entre etapes educatives i la transició cap a la vida adulta: l’orientació i l’acompanyament en les decisions.

  
Continguts   - La planificació centrada amb la famílies, model col·laboratiu.
- La planificació educativa centrada amb l’assoliment de resultats personals i la provisió de suports.
- Les necessitats de suports. Mesures i suports universals, addicionals i intensius.

  
Formador/a   EAP B-15
  
Avaluació   - Satisfacció de les persones participants i formadores en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa.

  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació.
- Tenir una avaluació positiva de les activitats de participació i de les tasques encomanades.
- Haver complimentat el qüestionari de satisfacció.
  
Persones  destinatàries   ● Professionals especialistes de suport a la inclusió dels centres de primària i secundària (mestres d’educació especial, mestres d’audició i llenguatge, orientadors/es,... )
● Professionals vinculats als suports intensius per a l’escolarització inclusiva.
  
E-mail   crp-altpenedes@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   31/01/2019   1700   2000 
 Sessió 2   dijous   14/02/2019   1700   1900 
 Sessió 3   dijous   14/03/2019   1700   1900 
 Sessió 4   dijous   28/03/2019   1700   1900 
 Sessió 5   dijous   04/04/2019   1700   1900 
 Sessió 6   dijous   11/04/2019   1700   1900 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent