2010691201 |
Suports addicionals i intensius al centre |
2018-2019 |
Seminari de coordinació. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
31/1/2019 - 11/4/2019 (20 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
CRP de l'Alt Penedès |
|
Europa, 28 (Vilafranca del Penedès)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Alt Penedès
|
| |
|
📍 La sessió del 28 de març (sessió 4) es realitzarà en un centre, a concretar. |
| |
Inscripció |
12/09/2018 - 26/09/2018 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
El seminari pretén ser un espai educatiu i d’intercanvi de bones pràctiques per aquells professionals que atenen a l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu intensives. En aquesta ocasió, partirem del paraigües teòric de les pràctiques centrades en la persona i en el disseny de sistemes de suports que permetin a l’alumnat assolir resultats personals valuosos i desenvolupar-se en tots els àmbits per tenir una vida de qualitat.
L’activitat és de tipus pràctic i participatiu. Podrem comptar amb la participació i l’assessorament de professionals experts (Dincat, UTAC, CRETDIC, CDIAPE,...) si el cas ho requereix; amb presentacions de bones pràctiques de companys i companyes d’escoles i instituts; i amb l’acompanyament de professionals de l’equip d’assessorament i orientació psicopedagògica.
|
| |
Objectius |
● Oferir models d’intervenció que facilitin i optimitzin la participació i els aprenentatges valuosos d’alumnes que presenten diversitat funcional, així com aquells que ajudin a reduir les barreres per a l’aprenentatge, la participació i socialització.
● Analitzar pràctiques concretes en relació a un alumne/a que ens permetin definir els elements centrals d’aquest model d’intervenció.
● Destacar la importància de les transicions entre etapes educatives i la transició cap a la vida adulta: l’orientació i l’acompanyament en les decisions.
|
| |
Continguts |
- La planificació centrada amb la famílies, model col·laboratiu.
- La planificació educativa centrada amb l’assoliment de resultats personals i la provisió de suports.
- Les necessitats de suports. Mesures i suports universals, addicionals i intensius.
|
| |
Formador/a |
EAP B-15
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones participants i formadores en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació.
- Tenir una avaluació positiva de les activitats de participació i de les tasques encomanades.
- Haver complimentat el qüestionari de satisfacció.
|
| |
Persones destinatàries |
● Professionals especialistes de suport a la inclusió dels centres de primària i secundària (mestres d’educació especial, mestres d’audició i llenguatge, orientadors/es,... )
● Professionals vinculats als suports intensius per a l’escolarització inclusiva.
|
| |
E-mail |
crp-altpenedes@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
31/01/2019 |
1700 |
2000 |
Sessió 2 |
dijous |
14/02/2019 |
1700 |
1900 |
Sessió 3 |
dijous |
14/03/2019 |
1700 |
1900 |
Sessió 4 |
dijous |
28/03/2019 |
1700 |
1900 |
Sessió 5 |
dijous |
04/04/2019 |
1700 |
1900 |
Sessió 6 |
dijous |
11/04/2019 |
1700 |
1900 |
|
| |